۰۴۱-۳۴۴ ۸۵۵ ۱۵
دریافت نوبت مشاوره

جدول زمانی علایم بینایی کودک

جدول زمانی علایم بینایی کودک

جدول زمانی علایم بینایی کودک

۳ بهمن ۱۳۹۵ زهره قربانی
✏️ نوزاد
نوزادان علاقه دارند به صورت اشخاص نگاه کنند و غالبا به لبه صورت یا چشم ها می نگرند، ولی به اشیا متحرک مثل دهان بزرگسالان نیز نگاه می کنند. اگر حرکت چشم ها و باز و بسته کردن دهان خود را به طور اغراق آمیزی انجام دهید مثل وقتی که با هیجان مشغول صحبت کردن هستید، نوزاد شما با تکان دادن دهان و بیرون آوردن زبانش پاسخ خواهد داد.

✏️ هشت هفتگی
رشد مغز کودک شما کامل تر شده و توجه او بیشتر به ماهیت یک شی جلب می شود تا مکان آن. به این ترتیب راهبرد بینایی کودک شما از یافتن اشیا به شناختن آن ها تغییر می کند. اکنون فرزندتان باید صورت شما را تشخیص دهد و با لبخند زدن و بالا و پایین بردن دست هایش نسبت به آن واکنش نشان دهد

✏️ دوازده تا شانزده ماهگی
در این سن کودک شما نه تنها به لبه اشیا نگاه می کند بلکه جزییات را نیز درک می کند و می تواند متوجه شود که دو تصویر به صورت افقی قرار گرفته اند یا عمودی. فرزند شما همچنین می تواند فرق بین تصاویری را که دو شکل در آن ها هست و تصاویری را که سه شکل در آن ها هست تشخیص دهد و آشکارا متوجه طرح های موجود در تصاویر می شود.
✏️ بیست تا بیست و چهار هفتگی
در این سن کودک صورت را چنان واضح می بیند و جزئیات ظریف آن را به قدری درک می کند که می تواند حالات عاطفی مختلف مانند اندوه، ترس یا شادی را از هم تشخیص دهد و شما واکنش متناسب با هر حالت را در صورتش خواهید دید. وقتی می بینید در حال آماده کردن غذای او هستید هیجان زده می شود.

✏️ از بیست و چهار هفتگی به بعد
در این سن فرزند شما به تدریج درک می کند که برخی چیزها مانند اندازه، نوع شی، شکل شی و رنگ ثابت است. او شروع به شناختن اشیا می کند و متوجه می شود آن ها همیشگی هستند حتی اگر او قادر به دیدن شان نباشد. از حدود همین سن است که کودک به تدریج می فهمد که شما وقتی هم که در اتاق نیستید وجود دارید. در این سن وضعیت خود را طوری تغییر می دهد که اشیا مورد علاقه اش را ببیند.

✏️ یک سالگی
کودک می تواند اشیایی را که با سرعت در حرکت هستند تعقیب کند و آن ها را به وضوح ببیند.
✏️ تا سه سالگی
فرزند شما می تواند حروف مختلف الفبا را ببیند و بشناسد و قادر است وقتی از او خواسته می شود، حروف را با آن هایی که به او داده شده است مطابقت دهد. او می تواند همین کار را با اسباب بازی ها نیز انجام دهد.

– See more at: http://avizhehcenter.com/4570-2/#sthash.CuOPAnJu.dpuf

مقالات مرتبط