۰۴۱-۳۴۴ ۸۵۵ ۱۵
دریافت نوبت مشاوره

لایو کنفرانس ویژه کاربرد رویکرد لباس فضایی معلولین آویژه برگزار شد.

لایو کنفرانس ویژه کاربرد رویکرد لباس فضایی معلولین آویژه برگزار شد.

لایو کنفرانس ویژه کاربرد رویکرد لباس فضایی معلولین آویژه برگزار شد.

۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ دکتر نادر علیرضالو

رویکرد لباس فضایی از سال ۱۹۹۱ از روسیه شروع شد که در سال ۱۹۹۷ با نام تجاری ادلی سوییت(Adeli Suit) در مراکز توانبخشی سراسر روسیه مورد استفاده قرار گرفت. این رویکرد که پیشتر با الهام از تجربه بی وزنی فضانوردان و مشکلات حرکتی و ضعف عضلانی ناشی از سفرهای فضایی طراحی شده بود در کودکان فلج مغزی بیشترین کاربرد را دارد. بعدها در سال ۲۰۰۲ این رویکرد به سراسر دنیا توسعه یافت و در آمریکا توسط زوج فیزیوتراپیست بنام ایزابل و ریچارد که دارای فرزند سی پی بودند باز طراحی و با نام تراسوییت (Thera Suit) تجاری سازی شد. با گسترش این رویکرد در سراسر دنیا و افزوده شدن متد اسپایدرکیج تراپی اثربخشی این روش بیش از پیش در مقالات علمی مورد بررسی و پژوهش قرار گرفت.

اما از انجا که تولید این روش در انحصار دو کشور روسیه و آمریکا بود آنها از دادن اطلاعات علمی این رویکرد به بقیه کشورها از جمله ایران امتناع می کردند. تا اینکه با تلاش تیم متخصصین و مشاورین مرکز توانبخشی نواندیشان آویژه در سال ۹۸ مدل بومی سازی شده این روش برای اولین بار در ایران رونمایی شد.

تا کنون بالغ بر ۵۰ مرکز توانبخشی در سراسر ایران به این رویکرد تجهیز شده اند و دو دوره آموزشی شش روزه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با امتیاز بازآموزی از انجمن کاردرمانی ایران برگزار گردیده است.

 میزبان برنامه دکتر نادر علیرضالو کاردرمانگر و دکتری تخصصی علوم شناختی مدیر و بنیانگذار برند نواندیشان آویژه و طراح و مخترع مدل بومی سازی شده لباس فضایی آویژه سوییت بوندند که دارای مالکیت معنوی و انحصاری این رویکرد در ایران می باشند.

میهمان قسمت اول دکتر فرزاد جعفری کاردرمانگر و دکتری تخصصی حرکات اصلاحی با بیش از ۱۵ سال سابقه استفاده و آموزش رویکرد لباس فضایی مدل آمریکایی تراسوییت را داشته و به بیان نظرات علمی خود پرداختند.

میهمان قسمت دوم دکتر محمد خیاط زاده دکتری تخصصی کاردرمانی و عضو هیئت علمی گروه کاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دارای مدرک بین المللی از کشور روسیه برای رویکرد لباس فضایی و اسپایدرکیج تراپی بودند.

در لایو کنفرانس ویژه رویکرد لباس فضایی و اسپایدرکیج تراپی که با حضور میهمانان ویژه برگزار گردید به بحث و گفتگو و بررسی اثر بخشی علمی این روش پرداخته شد که می توانید ویدیو این گفتگو را در کانال آپارات مرکز نواندیشان آویژه به لینک www.aparat.com/avizhehcenter ملاحظه بفرمایید.

همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت کاتالوگ خرید در تلگرام با مسئول فروش در ارتباط باشید. ۰۹۳۶۱۶۱۲۷۴۱ و شماره تماس مرکز ۰۲۱۲۲۶۸۷۸۴۰

مقالات مرتبط