۰۴۱-۳۴۴ ۸۵۵ ۱۵
دریافت نوبت مشاوره

مراکز نگهداری موقت کودکان اوتیسم در کشور راه‌اندازی می‌شود

مراکز نگهداری موقت کودکان اوتیسم در کشور راه‌اندازی می‌شود

۳ مرداد ۱۳۹۵ زهره قربانی

مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی ومراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال در راستای کمک به خانواده‌ها مراکز نگهداری موقت کودکان اوتیسم در کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، رامین رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراکز نگهداری موقت برای کمک به خانواده‌های دارای معلول و سالمند امسال در کشور راه‌اندازی می‌شود تا خانواده های علاقمند کودکان و سالمندان خود را در زمان‌های موردنظربه این مراکز بسپرند و به امورات زندگی خود برسند.

وی افزود: این مراکز به خصوص ویژه کودکان اوتیسم است و امسال تلاش داریم طرح  مراکز نگهداری موقت و نگهداری در منزل را برای کودکان اوتیسم در کشور اجرائی کنیم.

مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی سازمان بهزیستی کشور ارائه خدمات توانبخشی و مراقبتی به جامعه هدف به ویژه معلولان، سالمندان، بیماران روانی و معلولان ذهنی است.

رضایی گفت: سازمان بهزیستی کشور در تلاش است با رویکردهای جدید خود در راستای کاهش آسیب‌ها و مسائل خانواده‌ها تلاش کند و رویکردهای جدیدی را در راستای افزایش خدمات توانبخشی و مراقبتی در جامعه و خانواده براساس فرمایشات مقام معظم رهبری اجرائی می‌کند.

وی اظهار کرد: برای مشارکت بیشتر خانواده ها سازمان بهزیستی در چند سال اخیر طرح مراقبین خانگی را اجرا کرد که مراقبین را آموزش داده تا با نظارت بهزیستی استان  به سالمندان و معلولان خدمات دهند.

مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی ومراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی در رویکرد جدید خود به خانواده ها کمک می کند تا خود افراد دخانواده خدمات مراقبتی را به معلول ارائه دهد و این طرح عنوان مراقبین اعضای خانواده امسال در همه استان‌های کشور اجرا می شود.

رضایی افزود: هم‌اکنون بیش از ۷۷۰ مرکز شبانه روزی نگهداری و مراقبتی در کشور وجود دارد و ۴۸ هزار نفر در این مراکز از خدمات بهره‌مند می‌شوند و به بیش از ۳۸ هزار نفر از این تعداد یارانه پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: بیشتر این افراد تحت پوشش در این مراکز سالمندان هستند و معلولان ذهنی و جسمی حرکتی و بیاران رورانی مزمن نیز در این مراکز مراقبت می‌شوند.

مقالات مرتبط