۰۴۱-۳۴۴ ۸۵۵ ۱۵
دریافت نوبت مشاوره

تای چی و هنر تعادل

تای چی و هنر تعادل

تای چی و هنر تعادل

هنر تمرکزی تعادلی تای چی چی کُنگ بر گرفته از هنر رزمی تای چی و نیز حرکات درمانی چی کُنگ برای ایجاد تعادل تمرکز,آرامش درونی ,آگاهی نسبت به بدن , هماهنگی بین نیمکره راست و چپ مغز, کاهش استرس و اضطراب ,ارتقاءسطح یادگیری و افزایش حافظه ,بالا بردن عملکرد ایمنی بدن در کودکان ۳ تا ۷ سال طراحی شده است. تمامی حرکات بصورت بازی برای کودکان طراحی شده است.

 

تای چی ، هنر آرامش

تای چی چوان یا نهایت برتر هنری است , اثر گذار و ملایم که متکی به انرژی درونی بوده و فواید فراوانی برای بدن ذهن و روح و روان ما ایجاد می کند . تای چی نوعی مراقبه از طریق حرکت است که به ارامش فعالیت مغزی و ارتقاء تعادل شیمیایی در مغز کمک می کند.

 

هنر رزمی تای چی یک روش زندگی است .که چینیان به مدت هزاران سال از ان استفاده می کردند.هنررزمی تای چی با استفاده از اصول مشترک با طب چینی، سطح مطلوب سلامتی و سیستم قوی ایمنی بدن را حفظ نموده.یکپارچگی و توازن در بدن را ایجاد و توانایی خود درمانی را بهبود می بخشد.هنر رزمی تای چی بسیار ارام انجام میشود و باعث تمرکز و افزایش کارایی فرد میشودو نیز با ایجاد توازن در دو نیمکره مغز با ارتقاءسطح یادگیری و افزایش حافظه عملکرد بدن را بهبود می بخشد.در هنر رزمی تای چی تمرکز بروی اعضای بدن و نیز اگاهی به کل بدن افزایش می یابد که با این اگاهی مهارتهای کلی فرد در زندگی تغییرات بسیار زیادی می کند.

 

در حال حاضر هنر رزمی تای چی فراتر از یک ورزش به عنوان یکی از روشهای طب مکمل در دنیا شناخته می شود و طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.انجام ان باعث افزایش حجم تنفس ,افزایش عملکرد قلب و نیز تعادل در سیستم گوارش می شود.تاثیرات بسیار زیادی بر استخوانها , ماهیچه هاومفاصل و نیز سیستم عصبی دارد.انجام مستمرحرکات استانه تحمل فرد را بالا برده و نیز استرس و اضطراب را کم می کند.و همچنین مدیریت بر هیجان و ارامش فکری و افزایش تمرکز را به همراه دارد.

 

تمامی حرکات با ترکیبی از موسیقی درمانی و بازی برای کودکان طراحی شده اند

 

هنرتمرکزی تعادلی از تکنیکهای موسیقی درمانی، بازیهایی با انگشتان دست و نیز بازیهایی با استپ استفاده میود که هدف از بازی با انگشتان دست ایجاد تمرکز و آگاهی نسبت به اعضای بدن است و بازی با استپ برای ایجاد تعادل و اصلاح حرکت در کودکان می باشد. نکته بسیار مهم خواندن آواز در حین  انجام حرکت است که علاقه کودکان به این ورزش بیشتر میکند.

 

چی کُنگ ، هنر خِرَد ورزی

چی کنگ علم بسیار وسیع و هنر اصیل حفظ سلامتی و درمان در چین است.که از سبک های مختلفی تشکیل شده است.چی کنگ از دو واژه چی و کنگ تشکیل شده است.به معنی مهارت و تسلط در کنترل انرژی چی با تمرین و ممارست و تلاش بسیار زیاد می باشد

 

محمد اسماعیلی