۰۴۱-۳۴۴ ۸۵۵ ۱۵
دریافت نوبت مشاوره

کارگاه آموزشی مداخلات پاسخ محور (PRt)

کارگاه آموزشی مداخلات پاسخ محور (PRt)

کارگاه آموزشی مداخلات پاسخ محور (PRt)

۷ دی ۱۳۹۵ آویژه سنتر

به اطلاع اساتید محترم و دانشجویان گرامی می رساند:

کارگاه آموزشی مداخلات پاسخ محور (PRt) با تدریس استاد محترم جناب آقای مصباح انصاری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با همکاری مؤسسه نواندیشان آویژه برگزار می گردد.

زمان: ۱۶ و ۱۷ دی ماه ۹۵

در پایان به شرکت کنندگان در دوره مدرک لاتین با مهر و امضای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ارائه میگردد.

مکان: تهران، ولنجک، بلوار دانشجو، خیابان کودکیار, دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی


یکی از روشهایی که در چهار چوب رویکردهای رفتاری به کار می رود PRT یا آموزش پاسخ محور اسـت که توسط کوگل و کوگل از دانشگاه سانتا باربارای کالیفرنیا در آمریکا طراحی و تنظـیم شده و قریب به ۳ دهه است که درآمریکا کاربرد گسترده ای یافته است. PRT مبتنی بر طبیعت کودک تهیه شده و برای افزایش تعاملات اجتماعی مناسب و مهارتهای گویایی در کودکان مبتلا به اتیسم به کاررفته است. این روش بر مبنای اصول روش ABA است که هدف آن جلوگیری از تعامل ها و ارتباط های منفی،کاهش واکنشهای غیرطبیعی و اهمیت دادن به محیطهای آموزشی و واکنشهای طبیعی می باشد. در این روش رفتارهایی به منزله رفتار هدف تلفی می شوند که در بهبود سایر رفتارها نقش داشته باشند . این روش بسیار ملایم و در عین حال کار آمد است و بر خلاف روش های آموزشی قبلی که در آن کودکان مطـابق برنامه از پیش تعیین شده به اطاعت از معلم وادار می شدند، در این جا کودک آزادی عمل بسیار دارد تا اندازه ای که می توان گفت کودک به معلم برنامه می دهد و چهارچوب کار راتعیین می کند و معلم با ساختن یک موقعیت آموزشی از وضعیتی که کودک در آن قرار دارد به ایفای نقش مـی پردازد. با توجه به این نکته که انجام بازیها ی تکرار ی، توجه به اجزا ء اشیا و علاقه به بعضی وسایل، یکی از نشانه های کودکان مبتلا به اتیسم است، دراین روش مربی سعی میکند با ابتکار عمل خودازهرموقعیت، یک باز ی بسازد و با روشی به دور از خشونت و آزار کودک به او آموزش دهد.

 

علاقه مندان میتوانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۲۶۸۷۸۴۰-۰۲۱ و ۲۲۵۴۱۰۰۶-۰۲۱ بخش آموزش و ثبت نام کارگاه ها تماس حاصل فرمایند و یا در صورت تمایل جهت اطلاع از اخبار دوره های آموزشی نام و نام خانوادگی خود را به شماره ۰۹۳۶۱۶۱۲۷۴۱ پیامک نمایند.

مقالات مرتبط